12 produktów
Wybierz auto
Nr art: NTYECPTY004
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP623129
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYECPTY014
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAG064847205010
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FEB108297
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 042890497
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEA87714E
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VAL366136
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: DELSS11214
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BRE60033
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 05261953713
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 05261953497
Dostawa na wtorek, 2 lipca
W samochodzie TOYOTA COROLLA XI, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów TOYOTA COROLLA XI z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie TOYOTA COROLLA XI czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach TOYOTA COROLLA XI sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach TOYOTA COROLLA XI nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.