32 produktów
Wybierz auto
52,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
52,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPVV000
Ilość połączeń: 3
56,67
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
56,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396SS11030
Ilość podłączonych styków: 3
72,36
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
72,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
178,85
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
178,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
200,56
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
200,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 33.5
Kształt: Ustawiony pod kątem
Rozwiń więcej danych
206,23
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
206,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Aktywny czujnik
Ilość biegunów: 3
66,14
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
66,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Aktywny czujnik
71,95
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
71,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG064847217010
73,37
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
73,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
87,20
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
87,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
91,49
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
91,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261953651
93,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
93,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
204,90
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
204,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
75,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
75,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR551690A
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość połączeń: 3
Rozwiń więcej danych
56,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
56,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA12005030
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Liczba styków diagnostycznych (pinów): 3
41,32
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
41,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL6PU009163841
Ilość połączeń: 3
156,85
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
156,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 8658726
Ciężar [kg]: 0.024
Rozwiń więcej danych
99,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
99,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
89,66
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
89,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
71,82
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
71,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie VOLVO XC90, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów VOLVO XC90 z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie VOLVO XC90 czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach VOLVO XC90 sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach VOLVO XC90 nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.