10 produktów
Wybierz auto
Ilość zębów: 42
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Rozwiń więcej danych
860,17
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
860,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEP217023
Ilość zębów: 38
Sterowanie silnika: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
561,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
561,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 42
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Rozwiń więcej danych
778,43
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
778,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA427100330
Ilość zębów: 42
Rodzaj napędu: Pasek
Rozwiń więcej danych
773,77
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
773,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
SWA33103230
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 1.003
Rozwiń więcej danych
477,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
477,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 1.003
Rozwiń więcej danych
471,30
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
471,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
SWA55101051
Ilość zębów: 42
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Rozwiń więcej danych
870,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
870,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEP217016
Ilość zębów: 38
Sterowanie silnika: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
579,90
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
579,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Ciężar [kg]: 0.922
Rozwiń więcej danych
450,46
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
450,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA427100230
Ilość zębów: 42
Rodzaj napędu: Pasek
Rozwiń więcej danych
669,15
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
669,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło zmiennych faz rozrządu to element osadzony na wałku, którego zadaniem jest kontrola czasu otwarcia zaworów. Takie działanie pozwala na sprawne regulowanie faz rozrządu, co z kolei wpływa na elastyczność silnika i mniejsze zużycie paliwa. Element ten w samochodach FORD MONDEO IV jest sterowany ciśnieniem oleju – z tego względu niezwykle ważne jest stosowanie produktów o odpowiednio wysokiej jakości. Nieodpowiednie oleje mogą w sporym stopniu przyczynić się do przedwczesnego zużycia koła zmiennych faz rozrządu.
Zalecenia producenta w tej kwestii są dość jasne – należy robić to wraz z wymianą kompletu napędu rozrządu. Będzie to potrzebne także wtedy, gdy zaobserwujemy pewne niepokojące objawy. Najbardziej charakterystycznym z nich jest klekotanie silnika, do którego mogą dochodzić także problemy z uruchomieniem pojazdu FORD MONDEO IV, wzrost zużycia paliwa i spadek mocy. Wszystkie z tych symptomów powinny być jasnym sygnałem dla kierowcy, że należy udać się do warsztatu, by nie doprowadzić do znacznie poważniejszej usterki.
Zużywanie się koła zmiennych faz rozrządu w samochodzie FORD MONDEO IV to naturalny proces – jest to jeden z elementów eksploatacyjnych auta. Można jednak w prosty sposób wydłużyć jego trwałość. Przede wszystkim należy stosować olej wysokiej jakości i na bieżąco kontrolować jego poziom; najlepiej zadbać o to, by jego ilość znajdowała się w górnym zakresie referencyjnym.