5 produktów
Wybierz auto
NTYRKZTY004
Ilość zębów: 36
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Rozwiń więcej danych
215,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
215,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
255,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
255,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEP217017
Ilość zębów: 36
Sterowanie silnika: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
619,18
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
619,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
256,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
256,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV39SKV504
220,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koło zmiennych faz rozrządu to element osadzony na wałku, którego zadaniem jest kontrola czasu otwarcia zaworów. Takie działanie pozwala na sprawne regulowanie faz rozrządu, co z kolei wpływa na elastyczność silnika i mniejsze zużycie paliwa. Element ten w samochodach TOYOTA MR 2 jest sterowany ciśnieniem oleju – z tego względu niezwykle ważne jest stosowanie produktów o odpowiednio wysokiej jakości. Nieodpowiednie oleje mogą w sporym stopniu przyczynić się do przedwczesnego zużycia koła zmiennych faz rozrządu.
Zalecenia producenta w tej kwestii są dość jasne – należy robić to wraz z wymianą kompletu napędu rozrządu. Będzie to potrzebne także wtedy, gdy zaobserwujemy pewne niepokojące objawy. Najbardziej charakterystycznym z nich jest klekotanie silnika, do którego mogą dochodzić także problemy z uruchomieniem pojazdu TOYOTA MR 2, wzrost zużycia paliwa i spadek mocy. Wszystkie z tych symptomów powinny być jasnym sygnałem dla kierowcy, że należy udać się do warsztatu, by nie doprowadzić do znacznie poważniejszej usterki.
Zużywanie się koła zmiennych faz rozrządu w samochodzie TOYOTA MR 2 to naturalny proces – jest to jeden z elementów eksploatacyjnych auta. Można jednak w prosty sposób wydłużyć jego trwałość. Przede wszystkim należy stosować olej wysokiej jakości i na bieżąco kontrolować jego poziom; najlepiej zadbać o to, by jego ilość znajdowała się w górnym zakresie referencyjnym.