4 produkty
Wybierz auto
Strona zabudowy: Głowica cylindra
46,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
46,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
41,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
41,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
76,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
76,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR302690
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Wymagana ilość: 2
29,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
29,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie CUPRA uszczelniacz wałka rozrządu pełni niezwykle ważną rolę. Chroni przed wyciekiem oleju w strategicznym miejscu, gdyż olej spod wałka może zanieczyścić pasek rozrządu i inne elementy całego układu, co ma znaczący wpływ na ich przyspieszone zużycie. Uszczelniacz wałka rozrządu to niewielki, silikonowo lub silikonowo-kauczukowy element w kształcie okręgu.
Uszczelniacz wałka rozrządu jest popularnie nazywany także simeringiem. W samochodzie CUPRA, podobnie jak w większości samochodów osobowych, ten element należy wymienić natychmiast po stwierdzeniu braku jego szczelności. Wszelkie ślady oleju, spękania na powierzchni simeringu, czy też widoczne uszkodzenia mechaniczne kwalifikują część do wymiany na nową.
Aby przeprowadzić wymianę uszczelniacza wałka rozrządu w samochodzie CUPRA, należy uprzednio zdemontować pasek rozrządu. Z tego powodu zaleca się profilaktyczną wymianę simeringu, podczas okresowej wymiany paska. Uszczelniacz należy zdemontować za pomocą specjalnego narzędzia, aby nie uszkodzić miejsca jego osadzenia oraz wałka rozrządu. Nowy element należy umiejętnie wcisnąć w miejsce osadzenia na odpowiednią głębokość (zgodnie z instrukcją producenta pojazdu bądź pozycją wcześniej zdemontowanego simeringu).