Powiadom mnie o dostępności

Zawory zmiennych faz rozrządu do FORD KA III

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

218,01 zł
218,01 zł

Dostawa na czwartek, 6 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
300,07 zł

Dostawa na czwartek, 6 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
152,59 zł

Dostawa na środę, 5 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
214,17 zł
214,17 zł

Dostawa na środę, 5 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
258,07 zł
258,07 zł

Dostawa na czwartek, 6 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD

Zawór zmiennych faz rozrządu w samochodzie FORD KA III – za co odpowiada?

Zmienne fazy rozrządu stosowane są w celu optymalizacji parametrów procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Efektem jest ograniczenie zużycia paliwa oraz lepsza dynamika pojazdu, wynikająca z wypłaszczenia krzywej momentu obrotowego. FORD KA III wykorzystuje układ zmiennych faz rozrządu w silniku, elementem tego układu jest zawór zmiennych faz rozrządu. Podzespół steruje dopływem mieszanki do cylindrów silnika.

FORD KA III – objawy usterki zaworu zmiennych faz rozrządu

Dzięki obecności układu zmiennych faz rozrządu, samochód FORD KA III charakteryzuje się dobrą dynamiką jazdy i umiarkowanym spalaniem. Układ ten jest jednak podatny na usterki, związane m.in. z zaworem zmiennych faz rozrządu. Kiedy pracuje on nieprawidłowo, kierowca może słyszeć hałas podczas pracy silnika przed jego rozgrzaniem. Objawami usterki może być także nierówna praca silnika lub jego przygasanie na biegu jałowym.

Diagnostyka usterek zaworu zmiennych faz rozrządu w samochodzie FORD KA III

Nie tylko zawór zmiennych faz rozrządu może w samochodzie FORD KA III powodować przytoczone wyżej objawy, dlatego przed wymianą podzespołu zalecane jest podjęcie bardziej zaawansowanej diagnostyki. Metodą jest podłączenie do auta testera diagnostycznego i odczytanie kodów usterek, a także dokładne sprawdzenie podwozia pojazdu pod kątem wycieków oleju z okolic zaworu zmiennych faz rozrządu.