3 produkty
Wybierz auto
SKV39SKV061
114,43
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
114,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 15330-28020
Ciężar [kg]: 0.184
Rozwiń więcej danych
164,73
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
164,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV39SKV063
94,98
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
94,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zmienne fazy rozrządu stosowane są w celu optymalizacji parametrów procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Efektem jest ograniczenie zużycia paliwa oraz lepsza dynamika pojazdu, wynikająca z wypłaszczenia krzywej momentu obrotowego. TOYOTA HIGHLANDER I wykorzystuje układ zmiennych faz rozrządu w silniku, elementem tego układu jest zawór zmiennych faz rozrządu. Podzespół steruje dopływem mieszanki do cylindrów silnika.
Dzięki obecności układu zmiennych faz rozrządu, samochód TOYOTA HIGHLANDER I charakteryzuje się dobrą dynamiką jazdy i umiarkowanym spalaniem. Układ ten jest jednak podatny na usterki, związane m.in. z zaworem zmiennych faz rozrządu. Kiedy pracuje on nieprawidłowo, kierowca może słyszeć hałas podczas pracy silnika przed jego rozgrzaniem. Objawami usterki może być także nierówna praca silnika lub jego przygasanie na biegu jałowym.
Nie tylko zawór zmiennych faz rozrządu może w samochodzie TOYOTA HIGHLANDER I powodować przytoczone wyżej objawy, dlatego przed wymianą podzespołu zalecane jest podjęcie bardziej zaawansowanej diagnostyki. Metodą jest podłączenie do auta testera diagnostycznego i odczytanie kodów usterek, a także dokładne sprawdzenie podwozia pojazdu pod kątem wycieków oleju z okolic zaworu zmiennych faz rozrządu.