10 produktów
Wybierz auto
Nr art: PIE706117440
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: PIE706117430
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: HEP215019
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP639814
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR554054A
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FEB175438
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP639810
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP639816
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FEB177970
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GATVVS162
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Zmienne fazy rozrządu stosowane są w celu optymalizacji parametrów procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Efektem jest ograniczenie zużycia paliwa oraz lepsza dynamika pojazdu, wynikająca z wypłaszczenia krzywej momentu obrotowego. VW TRANSPORTER V wykorzystuje układ zmiennych faz rozrządu w silniku, elementem tego układu jest zawór zmiennych faz rozrządu. Podzespół steruje dopływem mieszanki do cylindrów silnika.
Dzięki obecności układu zmiennych faz rozrządu, samochód VW TRANSPORTER V charakteryzuje się dobrą dynamiką jazdy i umiarkowanym spalaniem. Układ ten jest jednak podatny na usterki, związane m.in. z zaworem zmiennych faz rozrządu. Kiedy pracuje on nieprawidłowo, kierowca może słyszeć hałas podczas pracy silnika przed jego rozgrzaniem. Objawami usterki może być także nierówna praca silnika lub jego przygasanie na biegu jałowym.
Nie tylko zawór zmiennych faz rozrządu może w samochodzie VW TRANSPORTER V powodować przytoczone wyżej objawy, dlatego przed wymianą podzespołu zalecane jest podjęcie bardziej zaawansowanej diagnostyki. Metodą jest podłączenie do auta testera diagnostycznego i odczytanie kodów usterek, a także dokładne sprawdzenie podwozia pojazdu pod kątem wycieków oleju z okolic zaworu zmiennych faz rozrządu.