3 produkty
Wybierz auto
NUR8714130000
Długość [mm]: 48.1
Średnica cylindra [mm]: 79
Rozwiń więcej danych
273,17
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
273,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8710700010
Długość [mm]: 70.7
Średnica cylindra [mm]: 82.5
Rozwiń więcej danych
410,27
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
410,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
04760150600
Długość [mm]: 70.7
Średnica cylindra [mm]: 82.5
Rozwiń więcej danych
422,67
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
422,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie FORD FOCUS I zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie FORD FOCUS I jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie FORD FOCUS I może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.