Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do FORD FOCUS I

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: NUR8714130000

Tłok NÜRAL 87-141300-00

Długość [mm]: 48.1, średnica cylindra [mm]: 79, sworzeń o śr. [mm]: 18, Numer komponentu: 08-1...
273,17 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 70.7, średnica cylindra [mm]: 82.5, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełn...
385,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Opcja wyposażenia: Without Oil Cooling, Długość [mm]: 54.25, otwór o śr [mm]: 76, sworzeń o �...
185,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NUR8710700010

Tłok NÜRAL 87-107000-10

Długość [mm]: 70.7, średnica cylindra [mm]: 82.5, sworzeń o śr. [mm]: 28, Artykuł uzupełniaj...
410,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD

Tłok w samochodzie FORD FOCUS I – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie FORD FOCUS I zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach FORD FOCUS I?

Zasada działania tłoka w samochodzie FORD FOCUS I jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie FORD FOCUS I – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie FORD FOCUS I może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.