Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do IVECO DAILY VI

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 94

Średnica cylindra [mm]: 95.802

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

349,48

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

349,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 93.5

Otwór o śr [mm]: 95.812

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

549,48

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

549,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 84

Otwór o śr [mm]: 88

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

519,79

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

519,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do IVECO DAILY VI

Tłok w samochodzie IVECO DAILY VI – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie IVECO DAILY VI zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach IVECO DAILY VI?

Zasada działania tłoka w samochodzie IVECO DAILY VI jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie IVECO DAILY VI – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie IVECO DAILY VI może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.