🔥 Odbierz 40 PLN na pierwsze zamówienie z PayPo!

Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do IVECO DAILY VI

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Tłok FAST FT47125/0

Nr art: FASFT471250

Tłok FAST FT47125/0

Tłok FAST FT47125/0
Długość [mm]: 94, średnica cylindra [mm]: 95.802, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełn...
Darmowa dostawa
442,39 zł
442,39 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Tłok KOLBENSCHMIDT 41106600

Nr art: KOL41106600

Tłok KOLBENSCHMIDT 41106600

Tłok KOLBENSCHMIDT 41106600
Długość [mm]: 93.5, otwór o śr [mm]: 95.812, Ilość: 3, sworzeń o śr. [mm]: 36, Numer kompon...
Darmowa dostawa
537,96 zł
537,96 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do IVECO

Tłok w samochodzie IVECO DAILY VI – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie IVECO DAILY VI zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach IVECO DAILY VI?

Zasada działania tłoka w samochodzie IVECO DAILY VI jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie IVECO DAILY VI – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie IVECO DAILY VI może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.