3 produkty
Wybierz auto
FASFT471250
Długość [mm]: 94
Średnica cylindra [mm]: 95.802
Rozwiń więcej danych
349,48
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
349,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL41106600
Długość [mm]: 93.5
Otwór o śr [mm]: 95.812
Rozwiń więcej danych
549,48
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
549,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
519,79
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
519,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie IVECO DAILY VI zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie IVECO DAILY VI jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie IVECO DAILY VI może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.