Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do MAZDA 2

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: KOL40469610

Tłok KOLBENSCHMIDT 40469610

Długość [mm]: 65.44, otwór o śr [mm]: 74.21, Ilość: 3, sworzeń o śr. [mm]: 25, Numer kompon...
272,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Opcja wyposażenia: With Oil Cooling, Długość [mm]: 65.2, otwór o śr [mm]: 75.5, sworzeń o śr...
392,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Opcja wyposażenia: Without Oil Cooling, Długość [mm]: 54.25, otwór o śr [mm]: 76, sworzeń o �...
185,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MAZDA

Tłok w samochodzie MAZDA 2 – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie MAZDA 2 zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach MAZDA 2?

Zasada działania tłoka w samochodzie MAZDA 2 jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie MAZDA 2 – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie MAZDA 2 może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.