Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do RENAULT CAPTUR

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 66

Otwór o śr [mm]: 76

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

409,63

zł/szt.

Kraków: pon. 10.03

U ciebie: pon. 10.03

409,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 66

Średnica cylindra [mm]: 76

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

243,41

zł/szt.

Kraków: pon. 10.03

U ciebie: pon. 10.03

243,41

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 47

Średnica cylindra [mm]: 72.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

211,91

zł/szt.

Kraków: pon. 10.03

U ciebie: pon. 10.03

211,91

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT CAPTUR

Tłok w samochodzie RENAULT CAPTUR – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie RENAULT CAPTUR zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach RENAULT CAPTUR?

Zasada działania tłoka w samochodzie RENAULT CAPTUR jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie RENAULT CAPTUR – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie RENAULT CAPTUR może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.