3 produkty
Wybierz auto
MAL0210300
Długość [mm]: 53.7
Średnica cylindra [mm]: 75.81
Rozwiń więcej danych
343,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.04
343,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
221,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.04
221,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAL0216602
Długość [mm]: 70.5
Średnica cylindra [mm]: 80.51
Rozwiń więcej danych
283,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.04
283,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie RENAULT CLIO I zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie RENAULT CLIO I jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie RENAULT CLIO I może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.