Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do RENAULT CLIO I

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 53.7

Średnica cylindra [mm]: 75.81

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

342,24

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 21.01

342,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 70.5

Średnica cylindra [mm]: 80.51

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

283,14

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

283,14

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 50.5

Otwór o śr [mm]: 69

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

221,99

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 21.01

221,99

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT CLIO I

Tłok w samochodzie RENAULT CLIO I – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie RENAULT CLIO I zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach RENAULT CLIO I?

Zasada działania tłoka w samochodzie RENAULT CLIO I jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie RENAULT CLIO I – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie RENAULT CLIO I może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.