3 produkty
Wybierz auto
MAL0210300
Długość [mm]: 53.7
Średnica cylindra [mm]: 75.81
Rozwiń więcej danych
342,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
342,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAL0216602
Długość [mm]: 70.5
Średnica cylindra [mm]: 80.51
Rozwiń więcej danych
283,14
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
283,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
221,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
221,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie RENAULT CLIO I zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie RENAULT CLIO I jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie RENAULT CLIO I może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.