18 produktów
Wybierz auto
BGACS0900
Strona zabudowy: Wlot
1 072,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
1 072,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MET2389101
Rodzaj koprusu: Obudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
38,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
38,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Opcja wyposażenia: 8mm wide lobes, steel billet
Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
1 026,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 026,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS0902
Strona zabudowy: Wylot
876,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
876,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: 8mm wide lobes, steel billet
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
1 048,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 048,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM977
Strona zabudowy: Wlot
Materiał: Stal
1 384,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 384,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM978
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Materiał: Stal
1 217,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 217,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052316
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
750,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
750,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052317
Strona zabudowy: Strona wylotowa
750,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
750,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052322
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
890,14
zł/szt.
Kraków: pon. 07.04
U ciebie: pon. 07.04
890,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052323
Strona zabudowy: Strona wylotowa
906,92
zł/szt.
Kraków: pon. 07.04
U ciebie: pon. 07.04
906,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
33,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
33,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AEECAM1021
Strona zabudowy: Strona wylotowa
886,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
886,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Steel billet
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
817,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
817,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Steel billet
Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
793,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
793,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007785
Strona zabudowy: Strona wylotowa
513,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
513,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007786
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
1 123,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 123,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAIV202600
46,20
zł/szt.
Kraków: pon. 07.04
U ciebie: pon. 07.04
46,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów BMW 1 mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach BMW 1, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut BMW 1, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu BMW 1, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.