5 produktów
Wybierz auto
PIE724809900
Tryb pracy: Elektryczny
Rodzaj zaworu: Zawór sterujący
Rozwiń więcej danych
589,30
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
589,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYEGRNS010
Strona zabudowy: Rura ssąca
Tryb pracy: Elektryczny
Rozwiń więcej danych
439,97
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
439,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI717730242
Strona zabudowy: Zawór agr przy kolektorze
Ograniczenia producenta: Valeo
Rozwiń więcej danych
486,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
486,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 216,48 zł
MEA88261
501,42
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
501,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0350700449
Tryb pracy: Elektryczny
Norma emisji spalin: Euro 5
Rozwiń więcej danych
667,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
667,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Zawór EGR w samochodzie OPEL VIVARO B odpowiada za obniżenie zawartości tlenu w powietrzu, które dostarczane jest do komory spalania. Taki zabieg ma na celu obniżenie temperatury, a tym samym spowolnienie procesów spalania i obniżenie emisji tlenków azotu. To istotny element pod względem ochrony środowiska, który pozwala na ograniczenie ilości szkodliwych środków przedostających się do otoczenia i atmosfery.
W silnikach wyposażonych w zawór EGR układ wydechowy i dolotowy połączone są za pośrednictwem specjalnego, wąskiego przewodu. Dzięki niemu możliwy jest przepływ małej ilości spalin do kolektora wydechowego. Zawór EGR jest przymocowany do tego przewodu – w odpowiednich momentach zamyka się lub otwiera, jednocześnie decydując o tym, gdzie mają trafić spaliny i jak długo ma trwać sam proces przepływu spalin. O momencie otwarcia lub zamknięcia zaworu EGR decyduje sterownik pracy silnika.
Zawór EGR jest elementem, który stosunkowo rzadko się psuje, lecz kiedy już nastąpi awaria, kierowcy muszą przygotować się na dość spory wydatek. Nowy zawór EGR kosztuje od kilkuset do ponad 1000 złotych. Najczęstsze problemy z tym komponentem w samochodach OPEL VIVARO B wynikają z przedostania się do niego zanieczyszczeń lub uszkodzenia układów sterujących jego pracą. Czasami dochodzi również do nadmiernego zużycia materiału znajdującego się wewnątrz tego elementu na skutek zbyt agresywnego działania spalin.