52 produktów
Wybierz auto
Nr art: ABA12101019
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NRF48637
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NGK97445
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0338724809390
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: NRF48320
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FASFT60205
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MET0892948
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MET0892960
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MET0892969
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ENERGYZE0044
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: JAV150803
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SKV14SKV077
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYEGRFR010
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MEA88086E
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: WAH710927R
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: WAH710944R
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP639160
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV14SKV028
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX274092
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NRF48387
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Zawór EGR w samochodzie PEUGEOT PARTNER odpowiada za obniżenie zawartości tlenu w powietrzu, które dostarczane jest do komory spalania. Taki zabieg ma na celu obniżenie temperatury, a tym samym spowolnienie procesów spalania i obniżenie emisji tlenków azotu. To istotny element pod względem ochrony środowiska, który pozwala na ograniczenie ilości szkodliwych środków przedostających się do otoczenia i atmosfery.
W silnikach wyposażonych w zawór EGR układ wydechowy i dolotowy połączone są za pośrednictwem specjalnego, wąskiego przewodu. Dzięki niemu możliwy jest przepływ małej ilości spalin do kolektora wydechowego. Zawór EGR jest przymocowany do tego przewodu – w odpowiednich momentach zamyka się lub otwiera, jednocześnie decydując o tym, gdzie mają trafić spaliny i jak długo ma trwać sam proces przepływu spalin. O momencie otwarcia lub zamknięcia zaworu EGR decyduje sterownik pracy silnika.
Zawór EGR jest elementem, który stosunkowo rzadko się psuje, lecz kiedy już nastąpi awaria, kierowcy muszą przygotować się na dość spory wydatek. Nowy zawór EGR kosztuje od kilkuset do ponad 1000 złotych. Najczęstsze problemy z tym komponentem w samochodach PEUGEOT PARTNER wynikają z przedostania się do niego zanieczyszczeń lub uszkodzenia układów sterujących jego pracą. Czasami dochodzi również do nadmiernego zużycia materiału znajdującego się wewnątrz tego elementu na skutek zbyt agresywnego działania spalin.