24 produktów
Wybierz auto
Nr art: TOP622521
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAE15204
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TRU0817026
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYECMBM002
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR550666A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CALMS0101
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYECMBM001
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0428103116
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VEMV20725288
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MOIMSE004
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TOP501907
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0396PS10164
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510210215
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: HEL6PP009400321
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 034597711
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04213148000052
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SWA20936966
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYECMBM005
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VEMV20725235
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA82580
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, zwany czujnikiem MAP, najczęściej jest stosowany w samochodach wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, takich jak BMW 7 E65/E66/E67. Zadaniem tego czujnika jest przekazywanie informacji o ciśnieniu w kolektorze do modułu sterującego pracą silnika. Dzięki temu moduł jest w stanie określić właściwy moment zapłonu przy zmiennych warunkach obciążenia silnika.
W samochodzie BMW 7 E65/E66/E67, czujnik MAP umieszczony jest na kolektorze ssącym, w bezpośrednim sąsiedztwie przepustnicy. W modelach wyposażonych w turbosprężarkę, lokalizacja czujnika to przewód dolotowy tuż przed turbiną.
Czujniki MAP są bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia, które są zwykle przyczyną ich usterek. Zdarzają się także wewnętrzne uszkodzenia czujników, powodowane silnymi wibracjami, powstającymi podczas jazdy. Niesprawny czujnik przekazuje błędne dane do modułu sterującego, przez co zapłon nie następuje we właściwym momencie cyklu spalania. Objawami takiego stanu rzeczy mogą być: nierówna praca na biegu jałowym, wysokie zużycie paliwa, spadek mocy podczas przyspieszania, falowanie obrotów, a nawet gaśnięcie silnika.