Powiadom mnie o dostępności

Czujniki ciśnienia w kolektorze dolotowym (ssącym) do OPEL GRANDLAND X

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

dla numeru OE: 3553493, 98 170 075 80, Ilość biegunów: 3, Liczba otworów do mocowania: 1, Ciśni...
111,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Liczba styków diagnostycznych (pinów): 3
93,23 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie od [kPa]: 10, Ciśnienie do [kPa]: 339, Napięcie wyjściowe od [V]: 0.434, Napięcie wyj...
109,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 4, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszcz...
80,47 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL

Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym samochodu OPEL GRANDLAND X

Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, zwany czujnikiem MAP, najczęściej jest stosowany w samochodach wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, takich jak OPEL GRANDLAND X. Zadaniem tego czujnika jest przekazywanie informacji o ciśnieniu w kolektorze do modułu sterującego pracą silnika. Dzięki temu moduł jest w stanie określić właściwy moment zapłonu przy zmiennych warunkach obciążenia silnika.

OPEL GRANDLAND X – lokalizacja czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym

W samochodzie OPEL GRANDLAND X, czujnik MAP umieszczony jest na kolektorze ssącym, w bezpośrednim sąsiedztwie przepustnicy. W modelach wyposażonych w turbosprężarkę, lokalizacja czujnika to przewód dolotowy tuż przed turbiną.

Objawy awarii czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym w samochodzie OPEL GRANDLAND X

Czujniki MAP są bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia, które są zwykle przyczyną ich usterek. Zdarzają się także wewnętrzne uszkodzenia czujników, powodowane silnymi wibracjami, powstającymi podczas jazdy. Niesprawny czujnik przekazuje błędne dane do modułu sterującego, przez co zapłon nie następuje we właściwym momencie cyklu spalania. Objawami takiego stanu rzeczy mogą być: nierówna praca na biegu jałowym, wysokie zużycie paliwa, spadek mocy podczas przyspieszania, falowanie obrotów, a nawet gaśnięcie silnika.