6 produktów
Wybierz auto
ERR330539
18,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
18,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
046312830
Wymiar gwintu: 1/8x28 bsp
Kolor obudowy: Szary
21,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
21,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261800187
20,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
20,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042870187
19,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
19,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiar gwintu: 1/8x28 bspt
Cisnienie załączania [bar]: 0.2
Rozwiń więcej danych
30,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
30,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL6ZL003259091
Wymiar gwintu: 1/8 gas
Cisnienie załączania [bar]: 0.2
Rozwiń więcej danych
32,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
32,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Podobnie jak w innych pojazdach z silnikami spalinowymi, w samochodzie MITSUBISHI COLT CZC czujnik ciśnienia oleju pełni kluczową funkcję. Mierzy on wartość ciśnienia, jaką nadaje środkowi smarnemu pompa olejowa. Ciśnienie to jest niezbędne do zapewnienia rozprowadzenia oleju po całym układzie wymagającym smarowania. Jeśli jest zbyt niskie (np. z powodu zbyt niskiego poziomu oleju silnikowego), może dojść do nieodwracalnego uszkodzenia silnika. Właśnie dlatego w takich sytuacjach czujnik ciśnienia oleju przekazuje do jednostki sterującej pojazdu informację, której skutkiem jest zapalenie się czerwonej kontrolki na desce rozdzielczej samochodu.
W porównaniu do innych elementów układu elektronicznego pojazdu, czujnik ciśnienia oleju montowany w samochodzie MITSUBISHI COLT CZC ma stosunkowo prostą budowę. Jest to zaledwie kilkucentymetrowy korpus z tworzywa połączony z metalowym gwintem. Zasada działania czujnika także jest prosta – mierzy on siłę, z jaką olej naciska na wewnętrzną membranę. Generuje to sygnały elektryczne, które są przesyłane do jednostki sterującej silnika za pomocą zintegrowanego przewodu.
Najczęściej spotykanym w samochodzie MITSUBISHI COLT CZC objawem awarii czujnika ciśnienia oleju jest brak gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju na desce rozdzielczej tuż po uruchomieniu pojazdu. Fakt ten może oczywiście sugerować rzeczywisty problem w układzie olejowym (np. krytycznie niski poziom oleju). Jeżeli jednak diagnostyka pojazdu nie wskazuje na występowanie takiego problemu, przyczyną może być uszkodzenie czujnika. Podejmowanie prób naprawy czujnika ciśnienia oleju nie jest zalecane – należy zastąpić go nowym elementem.