23 produktów
Wybierz auto
Nr art: BOS0986345008
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 05261800096
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 040112228
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0396SW90016
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FASFT80143
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FASFT80124
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEA72026
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0493ADT36608
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: VEMV42730004
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 042870096
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 042870130
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SWA70230001
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0451OS3566
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0451OS3577
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046311610
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 046312640
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0451OS3521
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046312430
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Podobnie jak w innych pojazdach z silnikami spalinowymi, w samochodzie SUZUKI SX4 I czujnik ciśnienia oleju pełni kluczową funkcję. Mierzy on wartość ciśnienia, jaką nadaje środkowi smarnemu pompa olejowa. Ciśnienie to jest niezbędne do zapewnienia rozprowadzenia oleju po całym układzie wymagającym smarowania. Jeśli jest zbyt niskie (np. z powodu zbyt niskiego poziomu oleju silnikowego), może dojść do nieodwracalnego uszkodzenia silnika. Właśnie dlatego w takich sytuacjach czujnik ciśnienia oleju przekazuje do jednostki sterującej pojazdu informację, której skutkiem jest zapalenie się czerwonej kontrolki na desce rozdzielczej samochodu.
W porównaniu do innych elementów układu elektronicznego pojazdu, czujnik ciśnienia oleju montowany w samochodzie SUZUKI SX4 I ma stosunkowo prostą budowę. Jest to zaledwie kilkucentymetrowy korpus z tworzywa połączony z metalowym gwintem. Zasada działania czujnika także jest prosta – mierzy on siłę, z jaką olej naciska na wewnętrzną membranę. Generuje to sygnały elektryczne, które są przesyłane do jednostki sterującej silnika za pomocą zintegrowanego przewodu.
Najczęściej spotykanym w samochodzie SUZUKI SX4 I objawem awarii czujnika ciśnienia oleju jest brak gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju na desce rozdzielczej tuż po uruchomieniu pojazdu. Fakt ten może oczywiście sugerować rzeczywisty problem w układzie olejowym (np. krytycznie niski poziom oleju). Jeżeli jednak diagnostyka pojazdu nie wskazuje na występowanie takiego problemu, przyczyną może być uszkodzenie czujnika. Podejmowanie prób naprawy czujnika ciśnienia oleju nie jest zalecane – należy zastąpić go nowym elementem.