6 produktów
Wybierz auto
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z łożyskiem prowadzącym
Rozwiń więcej danych
1 700,76
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
1 700,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wysokość [mm]: 53
Średnica wewnętrzna [mm]: 17.2
Rozwiń więcej danych
1 194,32
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
1 194,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Liczba śrub: 8
158,92
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
158,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [mm]: 280
1 953,79
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
1 953,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
2 097,47
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
2 097,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z łożyskiem prowadzącym
Rozwiń więcej danych
1 728,70
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
1 728,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu KIA SORENTO I, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu KIA SORENTO I. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.