4 produkty
Wybierz auto
LUK415091910
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z łożyskiem prowadzącym
Rozwiń więcej danych
2 538,46
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
2 538,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK415096109
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Rodzaj sprzęgła: Dla sprzęgła mokrego
Rozwiń więcej danych
2 175,31
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
2 175,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK415097309
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z łożyskiem prowadzącym
Rozwiń więcej danych
2 434,29
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
2 434,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK415096509
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Rodzaj sprzęgła: Dla sprzęgła mokrego
Rozwiń więcej danych
2 444,46
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
2 444,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu PORSCHE 911 991, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu PORSCHE 911 991. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.