6 produktów
Wybierz auto
03562294000955
Średnica [mm]: 240
1 053,66
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 053,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV91702
Wysokość [mm]: 44.5
Średnica wewnętrzna [mm]: 12
Rozwiń więcej danych
9 951,68
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
9 951,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
2 288,51
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
2 288,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC2294000112
Średnica [mm]: 240
1 531,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 531,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339415064210
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
2 548,76
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
2 548,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC1874000077
Liczba śrub: 8
74,72
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
74,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu SUBARU, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu SUBARU. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.