4 produkty
Wybierz auto
ASH9102203
Wysokość [mm]: 42
Średnica wewnętrzna [mm]: 42
Rozwiń więcej danych
712,91
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
712,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNZSTY001S
Wersja silnika: Dla silników bez koła zamachowego dwumasowego
Część nowa: 1
Rozwiń więcej danych
392,97
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
392,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV91203
Wysokość [mm]: 42
Średnica wewnętrzna [mm]: 42
Rozwiń więcej danych
810,07
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
810,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADT33506
Ilość zębów: 98
Ciężar [kg]: 12.14
Rozwiń więcej danych
578,32
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
578,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu TOYOTA PREVIA II, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu TOYOTA PREVIA II. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.