Powiadom mnie o dostępności

Koła zamachowe i dwumasowe do VW GOLF ALLTRACK

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Liczba śrub: 6
45,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 240
1 211,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0339415058310

Koło dwumasowe LUK 415 0583 10

Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną skrzynią biegów, Artykuł uzupełniający / inform...
1 137,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 11.87, średnica zewnętrzna [mm]: 287.55, Moment dokręcenia [Nm]: 60, Wersja silnik...
1 409,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 11.82, Wersja silnika: dla silników z kołem zamachowym dwumasowym, Liczba otworów ...
2 460,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 12.24, średnica zewnętrzna [mm]: 289, Moment dokręcenia [Nm]: 60, Wersja silnika: ...
1 112,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Koło dwumasowe VW GOLF ALLTRACK – redukcja drgań przy przenoszeniu momentu obrotowego

Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu VW GOLF ALLTRACK, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.

Awarie koła dwumasowego w samochodzie VW GOLF ALLTRACK

Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.

VW GOLF ALLTRACK – co wpływa na zużycie koła dwumasowego

Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu VW GOLF ALLTRACK. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.