9 produktów
Wybierz auto
Otwór o śr [mm]: 16
140,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
140,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.1
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
279,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z czujnikiem
335,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
335,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
257,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z czujnikiem
275,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z czujnikiem
165,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
165,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiar gwintu: 12 x 9
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
129,23
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
129,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.153
Otwór o śr [mm]: 15.87
Rozwiń więcej danych
271,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
271,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Otwór o śr [mm]: 15.87
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
257,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Z racji tego, że VW GOLF ALLTRACK jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie VW GOLF ALLTRACK są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie VW GOLF ALLTRACK zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie VW GOLF ALLTRACK, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.