5 produktów
Wybierz auto
0339411013310
Liczba śrub: 6
44,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
44,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV106537
Średnica [mm]: 200
1 012,41
zł/szt.
Kraków: pt. 07.03
U ciebie: pt. 07.03
1 012,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563096005000
Wymiar gwintu: 6x m10x1x19,5
20,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
20,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03562294000329
Średnica [mm]: 228
896,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
896,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ11050011901
205,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
205,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu VW POLO III, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu VW POLO III. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.