7 produktów
Wybierz auto
Producenci
SAMF30354
Otwór o śr [mm]: 19.05
Wymiar gwintu: 12 x 9,4, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
128,56
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
128,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNSPFR011
111,24
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
111,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OSS38617
Otwór o śr [mm]: 19.05
111,10
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
111,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS51744
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 19,05
Rozwiń więcej danych
156,05
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
156,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL2111819
Otwór o śr [mm]: 19.05
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
201,86
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
201,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339511033610
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez czujnika
217,43
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
217,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADBP340021
Ciężar [kg]: 0.196
Otwór o śr [mm]: 19
Rozwiń więcej danych
166,95
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
166,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że FORD RANGER V jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie FORD RANGER V są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie FORD RANGER V zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie FORD RANGER V, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.