8 produktów
Wybierz auto
ABS51744
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 19,05
Rozwiń więcej danych
159,75
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
159,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNSPFR011
114,22
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
114,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BRMC24027
Otwór o śr [mm]: 19.05
Wymiar gwintu: 12 x 9,4, 13, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
221,37
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
221,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPR2487
Otwór o śr [mm]: 19.05
Wymiar gwintu: 12 x 9,4, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
110,63
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
110,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339511033610
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez czujnika
216,60
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
216,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMF30354
Otwór o śr [mm]: 19.05
Wymiar gwintu: 12 x 9,4, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
128,71
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
128,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL2111819
Otwór o śr [mm]: 19.05
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
194,46
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
194,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADBP340021
Ciężar [kg]: 0.196
Otwór o śr [mm]: 19
Rozwiń więcej danych
173,52
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
173,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że FORD RANGER V jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie FORD RANGER V są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie FORD RANGER V zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie FORD RANGER V, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.