8 produktów
Wybierz auto
Średnica [mm]: 15.9
Materiał: Żeliwo szare
Rozwiń więcej danych
132,55
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
132,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
185,98
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
185,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica 1 [mm]: 15.88
172,93
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
172,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [mm]: 15.87
256,24
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
256,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
233,38
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
233,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [mm]: 15.9
Gwint wewnętrzny [mm]: M10x1,0
Rozwiń więcej danych
118,40
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
118,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
349,50
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
349,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Parametr: Gz16
417,03
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
417,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Z racji tego, że MAZDA 6 II jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie MAZDA 6 II są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie MAZDA 6 II zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie MAZDA 6 II, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.