8 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica [mm]: 15.9
Rozwiń więcej danych
56,07
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
56,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NIPN2503044
Średnica [mm]: 15.9
Materiał: Żeliwo szare
Rozwiń więcej danych
131,27
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
131,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS61527
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
232,69
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
232,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS71371
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
185,40
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
185,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NIPN2503049
Średnica [mm]: 15.9
Gwint wewnętrzny [mm]: M10x1,0
Rozwiń więcej danych
117,27
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
117,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429PNB714
Średnica [mm]: 15.87
286,33
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
286,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC6284600644
330,13
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
330,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
03566284605048
Parametr: Gz16
418,58
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
418,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Z racji tego, że MAZDA 6 II jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie MAZDA 6 II są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie MAZDA 6 II zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie MAZDA 6 II, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.