5 produktów
Wybierz auto
89,50
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
89,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKC3746
81,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
81,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH9003312
Długość [mm]: 81.5
Wysokość [mm]: 33
Rozwiń więcej danych
65,72
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
65,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK500049710
86,78
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
86,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03563151600736
Parametr: Kzis-1
83,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
83,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie MAZDA 6 II. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie MAZDA 6 II mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu MAZDA 6 II rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.