8 produktów
Wybierz auto
TRWPND154
Ograniczenia producenta: Ate
Średnica [mm]: 19
155,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
155,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS51720X
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 19,0
Rozwiń więcej danych
91,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
91,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408550022
Średnica [mm]: 19.05
88,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
88,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMF17750
Otwór o śr [mm]: 19.05
Wymiar gwintu: 12 x 1
Rozwiń więcej danych
85,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
85,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
83,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
83,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ATE24241909013
Średnica [mm]: 19.05
Zdjęcie producenta: 1
220,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
220,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040112274
Długość [mm]: 145
Ciężar [kg]: 0.398
Rozwiń więcej danych
99,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
99,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429PND120
Ograniczenia producenta: Ate
Średnica [mm]: 19
115,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
115,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że MERCEDES-BENZ W123 KOMBI jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie MERCEDES-BENZ W123 KOMBI są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie MERCEDES-BENZ W123 KOMBI zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie MERCEDES-BENZ W123 KOMBI, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.