6 produktów
Wybierz auto
SAMF30120
Otwór o śr [mm]: 19.05
Wymiar gwintu: Plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
165,08
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
165,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS51133
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 19,0
Rozwiń więcej danych
264,79
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
264,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
246,96
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
246,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 19/20,6
System hamulcowy: Fag
47,40
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
47,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ATE24241917273
Średnica [mm]: 19.05
Zdjęcie producenta: 1
254,76
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
254,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 19
Średnica 2 [mm]: 20.6
Rozwiń więcej danych
34,61
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
34,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że SAAB 9-3 I jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie SAAB 9-3 I są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie SAAB 9-3 I zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie SAAB 9-3 I, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.