8 produktów
Wybierz auto
ABS41476
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
109,92
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
109,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ77211518301
119,53
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
119,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ77211056101
Ciężar [kg]: 0.13
Wymagana ilość: 1
Rozwiń więcej danych
98,51
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
98,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL550260
Materiał: Tworzywo sztuczne
129,91
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
129,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL874844
Ciężar [kg]: 0.144
Otwór o śr [mm]: 15.87
Rozwiń więcej danych
177,51
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
177,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP117036
Strona zabudowy: Siłownik dociskacza sprzęgła
Wysokość [mm]: 9.7
Rozwiń więcej danych
9,25
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
9,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV106517
380,88
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
380,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL550259
Średnica [mm]: 15.87
Materiał: Tworzywo sztuczne
235,73
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
235,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że VW TRANSPORTER VI jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie VW TRANSPORTER VI są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie VW TRANSPORTER VI zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie VW TRANSPORTER VI, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.