3 produkty
Wybierz auto
LUK323017716
Ilość zębów: 22
Profil piasty: 22,3x25,2
Rozwiń więcej danych
245,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
245,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC1878002395
Ilość zębów: 22
Profil piasty: 20,1x23,2-22n
Rozwiń więcej danych
254,65
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
254,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
160,64
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
160,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach MAZDA 3 I to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach MAZDA 3 I jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach MAZDA 3 I to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie MAZDA 3 I z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.