Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
5 produktów
Wybierz auto
03561864503231
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 26,5x28,7-26n
Rozwiń więcej danych
213,52
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
213,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03561864464031
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 26,5x28,7-26n
Rozwiń więcej danych
357,01
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
357,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK323042710
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 26,5x28,8
Rozwiń więcej danych
227,79
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
227,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADU173115
Ilość zębów: 26
Ciężar [kg]: 1.098
Rozwiń więcej danych
143,22
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
143,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 1878 994 001
Średnica [mm]: 240
167,59
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
167,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach MERCEDES-BENZ KLASA V to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach MERCEDES-BENZ KLASA V jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach MERCEDES-BENZ KLASA V to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie MERCEDES-BENZ KLASA V z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.