27 produktów
Wybierz auto
Nr art: BLUADV183115
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BLUADV183122
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BLUADV183120
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0339320028610
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BLUADV183114
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BLUADV183119
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: JPG1130201100
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JPG1130201400
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0339322028310
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: LUK323055920
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP108514
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP109257
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 051620244
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 051621104
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BLUADV183131
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0339324030210
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0339321003311
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03561864000084
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BLUADV183102
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0339323037410
Dostawa na środę, 3 lipca
Tarcza sprzęgła w samochodach SEAT TOLEDO II to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach SEAT TOLEDO II jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach SEAT TOLEDO II to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie SEAT TOLEDO II z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.