4 produkty
Wybierz auto
BLUADS73125
Ilość zębów: 24
Ciężar [kg]: 0.001
Rozwiń więcej danych
231,04
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
231,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
428,11
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
428,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADS73122
Ilość zębów: 24
Ciężar [kg]: 1.418
Rozwiń więcej danych
186,74
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
186,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03561878005084
Ilość zębów: 24
Profil piasty: 22,6x25,2-24n
Rozwiń więcej danych
348,15
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
348,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tarcza sprzęgła w samochodach SUBARU XV I to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach SUBARU XV I jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach SUBARU XV I to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie SUBARU XV I z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.