Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
9 produktów
Wybierz auto
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
560,87
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
560,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
782,82
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
782,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 24
Średnica zewnętrzna [mm]: 230
Rozwiń więcej danych
1 415,92
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
1 415,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
644,75
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
644,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 230
1 277,62
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
1 277,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
1 764,67
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
1 764,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 230
Rozwiń więcej danych
362,09
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
362,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
870,92
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
870,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
1 840,55
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
1 840,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu SUBARU XV I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie SUBARU XV I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu SUBARU XV I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu SUBARU XV I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. SUBARU XV I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.