4 produkty
Wybierz auto
03563000950006
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
548,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
548,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK623375400
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
1 873,57
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 873,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339624375700
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
881,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
881,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC2290601166
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
1 855,01
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 855,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu SUBARU XV I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie SUBARU XV I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu SUBARU XV I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu SUBARU XV I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. SUBARU XV I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.