12 produktów
Wybierz auto
Producenci
03563000950006
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
560,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
560,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
782,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
782,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
401,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
401,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
464,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
464,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
644,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
644,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
EXEFJK2048
Ilość zębów: 24
Średnica zewnętrzna [mm]: 230
Rozwiń więcej danych
1 415,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 415,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
AISKF040
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 230
1 277,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 277,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC2290601166
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
1 769,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
1 769,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
416,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
416,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK623375400
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
1 812,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 812,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339624375700
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
894,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
894,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
362,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
362,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu SUBARU XV I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie SUBARU XV I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu SUBARU XV I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu SUBARU XV I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. SUBARU XV I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.