Powiadom mnie o dostępności

Siłowniki sprzęgła do SUBARU XV I

1 produkt

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ciężar [kg]: 0.48, Materiał: Żeliwo szare, średnica wewnętrzna [mm]: 19, Zdjęcie producenta: ...
96,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SUBARU

Siłownik sprzęgła w samochodzie SUBARU XV I – funkcja podzespołu

Siłownik sprzęgła to istotny element układu sprzęgła w samochodzie SUBARU XV I. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła, tłoczek pompy sprzęgła zostaje przesunięty, wytwarzając ciśnienie. Pod jego wpływem, płyn hydrauliczny wypycha siłownik sprzęgła, który inicjuje wysprzęglenie, czyli przesunięcie tarczy sprzęgła i rozłączenie napędu. Wówczas możliwa jest bezpieczna zmiana biegu. Z racji swojej funkcji, siłownik sprzęgła nazywany bywa wysprzęglikiem.

SUBARU XV I – objawy awarii siłownika sprzęgła

Zużycie siłownika sprzęgła w samochodzie SUBARU XV I oznacza postępujące problemy z wysprzęglaniem, które kierowca odczuwa jako utrudnioną zmianę biegów. Kiedy wybór biegów staje się coraz trudniejszy i trzeba wrzucać je niemal „na siłę”, prawdopodobną przyczyną może być właśnie usterka siłownika sprzęgła.

Naprawa awarii siłownika sprzęgła w samochodzie SUBARU XV I

Próby regeneracji zużytego siłownika sprzęgła w samochodzie SUBARU XV I zazwyczaj nie przynoszą długotrwałych rezultatów. Eksperci zalecają zatem jego wymianę na nowy podzespół. Na szczęście w przypadku samochodu SUBARU XV I, część ta jest dostępna nie tylko w pełnych zestawach sprzęgłowych, ale także jako osobny element.