3 produkty
Wybierz auto
SAC1862876002
Ilość zębów: 18
Profil piasty: 18x20-18n
Rozwiń więcej danych
191,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
191,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
92,81
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
92,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADK83107
Ilość zębów: 20
Ciężar [kg]: 0.93
Rozwiń więcej danych
101,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
101,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach SUZUKI SAMURAI to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach SUZUKI SAMURAI jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach SUZUKI SAMURAI to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie SUZUKI SAMURAI z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.