5 produktów
Wybierz auto
BLUADZ93133
Średnica wewnętrzna [mm]: 146
Średnica zewnętrzna [mm]: 216
Rozwiń więcej danych
108,07
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
108,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK322035210
Ilość zębów: 14
Profil piasty: 15,7x18,7
Rozwiń więcej danych
359,65
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
359,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
03561864001576
Ilość zębów: 14
Profil piasty: 15,7x18,7-14n
Rozwiń więcej danych
259,27
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
259,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADK83104
Ilość zębów: 18
Ciężar [kg]: 0.914
Rozwiń więcej danych
118,18
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
118,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
133,84
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
133,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach SUZUKI WAGON R+ to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach SUZUKI WAGON R+ jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach SUZUKI WAGON R+ to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie SUZUKI WAGON R+ z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.