6 produktów
Wybierz auto
SAC1864000435
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23x26-23n
Rozwiń więcej danych
301,70
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
301,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC1864506031
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 19,1x21,8-20n
Rozwiń więcej danych
299,32
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
299,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339323049810
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 19,2x21,9
Rozwiń więcej danych
372,39
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
372,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK322034210
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 20,1x21,6
Rozwiń więcej danych
335,96
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
335,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK323056510
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 19,2x21,8
Rozwiń więcej danych
373,83
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
373,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
03561878002736
Ilość zębów: 17
Profil piasty: 17x20-17n
Rozwiń więcej danych
207,05
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
207,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach VOLVO to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach VOLVO jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach VOLVO to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie VOLVO z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.