Powiadom mnie o dostępności

Koła zamachowe i dwumasowe do VOLVO

44 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Liczba śrub: 8
35,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 240
1 927,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0339415053711

Koło dwumasowe LUK 415 0537 11

Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniaj�...
928,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Liczba śrub: 8
70,69 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniaj�...
2 025,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Liczba śrub: 10
63,05 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0339415067210

Koło dwumasowe LUK 415 0672 10

Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną skrzynią biegów, Artykuł uzupełniający / inform...
1 156,25 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 240
1 748,79 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0339415031810

Koło dwumasowe LUK 415 0318 10

Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną skrzynią biegów, Artykuł uzupełniający / inform...
1 017,31 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 13.72
3 543,75 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 12.43
2 040,40 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 13.736
2 521,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 12.25, średnica zewnętrzna [mm]: 295.7, Wersja silnika: dla silników z kołem zama...
1 361,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 240
1 454,60 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 11.95, średnica zewnętrzna [mm]: 240, Wersja silnika: dla silników z kołem zamach...
2 200,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 12.496
2 160,86 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 12.01
1 892,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): 1874 000 051
2 157,21 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0339415070110

Koło dwumasowe LUK 415 0701 10

Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną skrzynią biegów, Artykuł uzupełniający / inform...
1 907,29 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0339415071910

Koło dwumasowe LUK 415 0719 10

Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną skrzynią biegów, Artykuł uzupełniający / inform...
2 146,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VOLVO

Koło dwumasowe VOLVO – redukcja drgań przy przenoszeniu momentu obrotowego

Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu VOLVO, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.

Awarie koła dwumasowego w samochodzie VOLVO

Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.

VOLVO – co wpływa na zużycie koła dwumasowego

Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu VOLVO. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.