Powiadom mnie o dostępności

Tarcze sprzęgła do VW TRANSPORTER IV

11 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ciężar [kg]: 1.53

Średnica zewnętrzna [mm]: 227.9

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

156,13

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

156,13

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość zębów: 28

Ciężar [kg]: 0.86

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

130,91

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

130,91

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Sprzęgło: Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe

Część nowa: 1

270,74

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

270,74

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość zębów: 28

Profil piasty: 22,1 x 20,3

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

90,67

zł/szt.

Kraków: śr. 05.02

U ciebie: śr. 05.02

90,67

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość zębów: 23

Profil piasty: 21,9x24,3

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

423,32

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

423,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość zębów: 28

Profil piasty: 20,3x22,2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

202,81

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

202,81

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość zębów: 28

Profil piasty: 20,3x22,1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

212,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

212,33

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość zębów: 28

Profil piasty: 20,3x22,1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

198,20

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

198,20

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość zębów: 28

Profil piasty: 20,3x22,1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

205,94

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

205,94

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość zębów: 28

Profil piasty: 20,3x22,1-28n

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

180,26

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

180,26

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość zębów: 28

Średnica [mm]: 228

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

202,86

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

202,86

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW TRANSPORTER IV

Jaką funkcję pełni tarcza sprzęgła w samochodzie VW TRANSPORTER IV?

Tarcza sprzęgła w samochodach VW TRANSPORTER IV to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.

Jak zbudowana jest tarcza sprzęgła w autach VW TRANSPORTER IV?

Tarcza sprzęgła w samochodach VW TRANSPORTER IV jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach VW TRANSPORTER IV to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.

Dlaczego tarcza sprzęgła w samochodach VW TRANSPORTER IV się zużywa?

Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie VW TRANSPORTER IV z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.