3 produkty
Wybierz auto
0516100454
Typ skrzyni biegów: Kia
Profil piasty: 22,2x24,3 - 22n
Rozwiń więcej danych
385,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
385,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0516100453
Typ skrzyni biegów: Ts-521
Profil piasty: 23x29,2 - 10n
Rozwiń więcej danych
384,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
384,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0516100452
Typ skrzyni biegów: Ts-521
Profil piasty: 23x29,2 - 10n
Rozwiń więcej danych
411,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
411,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu DAEWOO LUBLIN jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie DAEWOO LUBLIN musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu DAEWOO LUBLIN sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu DAEWOO LUBLIN zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. DAEWOO LUBLIN ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.