Powiadom mnie o dostępności

Tarcze sprzęgła do DAEWOO LUBLIN

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Typ skrzyni biegów: TS-521, Profil piasty: 23x29,2 - 10N, średnica [mm]: 242
150,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 24, Profil piasty: 23X25,6, średnica [mm]: 240, Techniczny numer informacyjny: TSF...
411,29 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Typ skrzyni biegów: KIA, Profil piasty: 22,2x24,3 - 22N, średnica [mm]: 242
145,76 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Wybierz generację DAEWOO

Części zamienne do DAEWOO

Jaką funkcję pełni tarcza sprzęgła w samochodzie DAEWOO LUBLIN?

Tarcza sprzęgła w samochodach DAEWOO LUBLIN to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.

Jak zbudowana jest tarcza sprzęgła w autach DAEWOO LUBLIN?

Tarcza sprzęgła w samochodach DAEWOO LUBLIN jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach DAEWOO LUBLIN to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.

Dlaczego tarcza sprzęgła w samochodach DAEWOO LUBLIN się zużywa?

Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie DAEWOO LUBLIN z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.