9 produktów
Wybierz auto
SRLSL3DS0376
Profil piasty: 23,411 x 26,474
Średnica zewnętrzna [mm]: 242
Rozwiń więcej danych
276,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
276,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339624129700
Średnica [mm]: 240
368,47
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
368,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADF123004
Ilość zębów: 23
Ciężar [kg]: 8.528
Rozwiń więcej danych
372,38
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
372,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADF123006
Ilość zębów: 23
Ciężar [kg]: 7.795
Rozwiń więcej danych
392,40
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
392,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000389004
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 242
Rozwiń więcej danych
469,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
469,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000389002
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 242
Rozwiń więcej danych
485,58
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
485,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0350801881
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 26,474 x 23,411
Rozwiń więcej danych
434,81
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
434,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
280,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
280,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339624127200
Średnica [mm]: 240
431,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
431,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu FORD TRANSIT IV jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie FORD TRANSIT IV musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu FORD TRANSIT IV sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu FORD TRANSIT IV zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. FORD TRANSIT IV ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.