6 produktów
Wybierz auto
0516100901
Profil piasty: 20x22,5-20n
Średnica [mm]: 215
258,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
258,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
565,05
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
565,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0350801589
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 22,35 x 19,9
Rozwiń więcej danych
421,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
421,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000482001
Ilość zębów: 20
Średnica [mm]: 215
Rozwiń więcej danych
427,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
427,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
266,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
266,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339622092660
Średnica [mm]: 220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
298,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu HYUNDAI SONATA III jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie HYUNDAI SONATA III musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu HYUNDAI SONATA III sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu HYUNDAI SONATA III zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. HYUNDAI SONATA III ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.