5 produktów
Wybierz auto
659,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
659,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000951937
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 23,20x28,90-10n
Rozwiń więcej danych
952,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
952,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
849,28
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
849,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
RYMJT1760
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 16.8x18.8
Rozwiń więcej danych
541,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
541,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADA103015
Ciężar [kg]: 8.235
Zdjęcie producenta: 1
498,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
498,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu JEEP CHEROKEE III jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie JEEP CHEROKEE III musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu JEEP CHEROKEE III sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu JEEP CHEROKEE III zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. JEEP CHEROKEE III ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.