 
     
  4 produkty
Wybierz auto
Producenci
 
       
    
  RYMJT1834
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23.4x26.5
Rozwiń więcej danych
429,46
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
429,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
       
    
  BLUADM530108
Ciężar [kg]: 6.17
Zdjęcie producenta: 1
408,03
zł/szt.
Kraków: wt. 04.11
U ciebie: wt. 04.11
408,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
       
    
  BLUADM530107
Ciężar [kg]: 6.2
Zdjęcie producenta: 1
755,13
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
755,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
       
    
  319,99
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
319,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MAZDA MX-5 III jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MAZDA MX-5 III musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MAZDA MX-5 III sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MAZDA MX-5 III zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MAZDA MX-5 III ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.