4 produkty
Wybierz auto
RYMJT1834
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23.4x26.5
Rozwiń więcej danych
485,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
485,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
297,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
297,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADM530108
Ciężar [kg]: 6.17
Zdjęcie producenta: 1
545,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
545,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADM530107
Ciężar [kg]: 6.2
Zdjęcie producenta: 1
740,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
740,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MAZDA MX-5 III jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MAZDA MX-5 III musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MAZDA MX-5 III sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MAZDA MX-5 III zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MAZDA MX-5 III ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.